رئیس ستاد نوسازی ناوگان از اسقاط ۳۲۸ هزار خودروی فرسوده از ابتدای سال تاکنون خبر داد.
یک کارشناس بازار خودرو با بیان این که بازار خودرو مسیرش را از نوسان نرخ ارز جدا کرده است گفت: اگر خودروی وارداتی وارد بازار نمی شد خودروهای داخلی و مونتاژ پاسخگوی نیاز مردم نبود.
بازار خرید و فروش خودرو که از چندین ماه گذشته در رکود شدید قرار گرفته بود، با نزدیک شدن به هفته های پایانی سال و سفرهای نوروزی هموطنان به تحرک افتاده است به طوری که خریداران و مصرف کنندگان وارد بازار شده اند.
طبق بخش اول قانون بودجه ۱۴۰۴، ۲ میلیارد یورو با تعرفه ۱۰۰ درصدی برای واردات خودرو تخصیص می یابد. همچنین واردات خودرو توسط ایرانیان ساکن خارج از کشور نیز تعیین تکلیف شده است.
معاون وزیر صمت اظهار کرد: ۹۶ هزار دستگاه خودرو فرسوده اسقاط خواهد شد که ۲۰ هزار دستگاه تاکسی است.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی گفت: خودروهای عمومی برای تبدیل نوع سوخت به سی.ان.جی از امروز اقدام کنند.
با حکم مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، سید کاوه توکلی طهران به عنوان سرپرست شرکت مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا منصوب شد.
از ابتدای امسال صنایع «حملونقل خودرو»، «ماشینآلات و تجهیزات تولید» و «معدنی» بهترتیب با ۸، ۵.۵ و ۴.۹ میلیارد دلار بیشترین سهم از ارز واردات صنایع را به خود اختصاص دادهاند.


